Dolores Claibornová - Stephen King

pondělí 29. prosince 2014


Anotace

     

Dolores Claiborneová žije na vesnici na malém ostrově Little Tall a těžce si vydělává na živobytí jako hospodyně u bohaté Very Donovanové, která tam každoročně jezdí na letní sezónu do svého domu. Přizpůsobivá Dolores si zvyká i na Veřinu panovačnost a obě ženy spolu časem začnou poměrně dobře vycházet. Když stará a nemocná Vera po letech zemře a odkáže veškerý majetek Dolores, vesničané si myslí, že ji Dolores zabila. Ta v poutavé zpovědi na policii vraždu Very odmítá, ale při výslechu vyjdou najevo jiné temné okolnosti z pohnutého života hlavní hrdinky. Neuvěřitelně poutavý Kingův román, psaný jako monolog životem pronásledované ženy, se tak trochu vymyká ostatní Kingově tvorbě. Obvyklé tajemno tu zastupuje pouze zatmění Slunce, které sehrálo v příběhu významnou roli.



                                                
                         Originální název : Dolores Claiborneová
  Nakladatelství : Odeon
    Rok vydání : 1996
  Počet stran : 247




Děj knihy začíná ve chvíli kdy je Dolores Claibornová podrobována policejnímu vyšetření . Je obviněna z vraždy své zaměstnankyně Very Donovenové . Dolores je však klidná a policii zasvětí do svého životního příběhu plného nejrůznějších nástrah a pastí .





Než jsem se pustila do této knihy pro mne první kniha  od mistra psaní Stephena Kinga  vůbec jsem netušila o čem je . Jednoduše jsem se postavila před knihovničku a vybrala jsem si tu nejtenčí knihu od Stephena Kinga . A můžu říct , že jsem vybrala dobře . Bylo pro mě sice velkým překvapením že celá kniha je vedena monologem Dolores , ale vůbec mi to nevadilo a velmi rychle jsem si na to zvykla .Byla to velmi příjemná změna .



Jelikož je Stephen King považován za mistra hororu , jsem očekávala strašidelně nabitý příběh plný kdejakých monster , duchů a nějakého toho nadpřirozena .I když jsem u této knihy neměla takový ten strach podívat se za sebe . Měla jsem při Doloresině vyprávění strach o ní .Nakonec bych řekla  , že je dobře že tam žádné nadpřirozeno není . Příběh je úžasný i bez toho .

Příběh Dolores je naplněný pocity a obavami , které u vás děj vyvolá .

Příběh je obsáhlý na nespisovná a hovorová slova , ale tím autor přidává na skutečnosti příběhu .




Dolores má tři děti …. Dospívající dceru Selenu a dva syny . Vztah Dolores a její dcery není ideální a to od té doby co jí jako malá holčička zahlédla stát nad otcem se sekerou v ruce.


Její manžel Joe je surový chlap , který si rád vypije a potom se bohužel neovládá . Joe je postava kterou budete nenávidět , tak jako já .



V knize se dozvíte všechno od začátku Doloresina manželství až  po úmrtí Very. Kniha Dolores Claiborn je skvělá . Za sebe jí můžu doporučit a pokud jste ještě nečetli žádnou knihu od Stephena Kinga tak tato bude určitě skvělá volba .



A kdyby jste náhodou nebyli velcí čtenáři ale námět vás zaujmul můžete se podívat na film .






Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě potěší.